Industrial and Agricultural revolution

At the end of 18th century the methods of farming and of the manufacture of goods began to change. Scientific thinking gave much impulse a new inventions. in this period there had been a vast increase in trade, both domestic and colonial. another important factor of this changes was a population increase, almost it's doubled. the agricultural revolution happened gradually with the construction of more efficient and larger arable farms:
- the soil was drained and made more fertile;
- The animals were bred selectively therefore producing more meat;
- The population in general was better fed but poop people suffered because they haven't got their lands.
This was possible thanks to George III known farmer George.
the first process mechanized was the spinning wool, the first sector to feel the industrial revolution. the country people moved to towns. the textile being produced was cotton, that unlike wool, was easy to wash and more cheap. in 1764 james watt created the steam engine, which change not only the textile industry but also cool mining and the production of iron

Alla fine del XVIII secolo i metodi dell'agricoltura e della manifattura di merci cominciarono a cambiare . il pensiero scientfico ha dato molto impulso a nuove invenzioni . in questo periodo ci fu un vasto incremento di commerci , sia nazionali sia coloniali . un altro importante fattore di questi cambiamenti fu un aumento della popolazione , che era quasi raddoppiato . la rivoluzione agricola inizò gradualmente con la costruzione di aziende agricole più grandied efficienti :

- Il suolo venne svuotato e reso più fertile ;
- Gli animali venivano allevati selettivamente quindi producevano carni migliori ;
- La popolazione in generale era meglio nutrita , ma le persone povere soffrivano visto che non avevano piùle loro terre .
Questo è stato possibile grazie a George III noto come contadino George .
il primo processo meccanizzato fu la filatura della lana che fu anche il primo settore a risentire della rivoluzione industriale . la gente dalla campagna si trasferì in città . il tessile in produzione era di cotone , che a differenza della lana, era facile da lavare e più a buon mercato . nel 1764 James Watt creò il motore a vapore , che cambia non solo il industria tessile ma anche le miniere di carbone e la produzione di ferro.

Hai bisogno di aiuto in Civiltà inglese?
Trova il tuo insegnante su Skuola.net | Ripetizioni
Registrati via email