Eliminato 3301 punti

Edinburgh and Glasgow, two scottish cities

Edinburgh is the capital city of Scotland.
It is on the east cost of the country, it is a very ancient and beautiful city. A its centre is Edimburgh Castle. The Castle. The Castle is 1000 years old. Inside, you can visit a museum and see Scottish Crown Jewels. The castle is famous because well-known kings and queens lived there. Mary Queen of Scots gave Birth to the future James I of England in one of the rooms. It is also has one of the oldest churches in Scotland.tha chapel of St Margaret is over 900 years old.
A street connects Edinburgh Castel to another royal palace royal place-Holyrood House.
Holyrood house is the Queen’s official home in Scotland. This street is called The Royal Mile.
In the summer there is a famous festival in Edinburgh. It is called the Edinburgh International Festival. There are lots of shows, concerts, comedy performances and bands. It usually takes place in August. There are lots of visitors from all over the world.

Edinburgh is the Scottish capital, but Glasgow is the largest city in Scotland. The population of Edinburgh is only 500.000 people, but population of Glasgow is about 2 million. Glasgow is a large modern city on the west coast of the country. It is only 75 kilometers from Edinburgh.
Glasgow grew rich during the Industrial Revolution in 19th century. The main industry was shipbuilding on the River Clyde. There are interesting Victorian museums and Art Galleries in Glasgow.
The people of Glasgow are passionate about football. The city is famous for its two teams - Celtic and Rangers.

Traduzione
Edimburgo e Glasgow: due città scozzesi
Edimburgo è la capitale della Scozia.
Si trova sulla costa orientale del paese, è una città molto antica e bella. Il suo centro è Edimburgh Castle. Il Castello ha 1000 anni. All'interno, è possibile visitare un museo e vedere gioielli scozzesi della Corona. Il castello è famoso perché ben noti re e regine hanno vissuto lì. Maria Regina di Scozia ha dato alla luce il futuro Giacomo I d'Inghilterra in una delle camere. Si ha anche una delle più antiche chiese di Scotland. La cappella di Santa Margherita è di oltre 900 anni. Una strada collega Edimburgo Castel ad un altro palazzo reale -Holyrood House.
Holyrood casa è residenza ufficiale della Regina in Scozia. La strada si chiama The Royal Mile.
In estate vi è un famoso festival di Edimburgo. Si chiama Festival Internazionale di Edimburgo. Ci sono un sacco di spettacoli, concerti, spettacoli comici e gruppi musicali. E 'di solito si svolge nel mese di agosto. Ci sono un sacco di visitatori provenienti da tutto il mondo. Edimburgo è la capitale scozzese, ma Glasgow è la più grande città della Scozia. La popolazione di Edimburgo si trova a solo 500.000 persone, ma la popolazione di Glasgow è di circa 2 milioni di euro. Glasgow è una grande città moderna, sulla costa occidentale del paese. Si trova a soli 75 chilometri da Edimburgo.

Glasgow si sono arricchiti durante la rivoluzione industriale del 19 ° secolo. L'industria principale era navale sul fiume Clyde. Ci sono interessanti musei e gallerie d'arte vittoriana a Glasgow.
Gli abitanti di Glasgow sono appassionati di calcio. La città è famosa per i suoi due squadre-Celtic e Rangers.

Hai bisogno di aiuto in Civiltà inglese?
Trova il tuo insegnante su Skuola.net | Ripetizioni
Registrati via email
Consigliato per te
I Licei Scientifici migliori d'Italia secondo Eduscopio 2017