LorD799 di LorD799
Ominide 649 punti

The British Isles

The British Isles are the geographical name of a group of islands off the northwest coast of Europe. Great Britain is the largest island and Ireland is the second largest.
Politically, the British Isles are divided into the United Kingdom and Eire. The UK includes Great Britain (England, Wales and Scotland) and Northern Ireland.
Besides Great Britain and Ireland, the largest of other islands are the Hebrides, Orkney and Shetland Islands to the north of Scotland.
in addition, there are Anglesey and the Isle of Man between Ireland and Great Britain, the Isle of Wight in the south and the Channel Islands close to the coast of France.


Traduzione


“British Isles” è il nome geografico di un gruppo di isole situate nella costa nord-ovest dell’Europa. La Gran Bretagna è l’isola più grande e l’Irlanda è la seconda più grande.
Politicamente, le isole britanniche sono divise in Regno Unito and Eire, cioè la Repubblica d’Irlanda. Il Regno Unito include la Gran Bretagna (Inghilterra, Galles e Scozia) e l’Irlanda del Nord.
Oltre alla Gran Bretagna e all’Irlanda, le più larghe tra le altre isole sono le Hebrides, le Orkney e le isole Shetland nel nord della Scozia.
Inoltre, ci sono l’isola di Anglesey e “the Isle of Man” tra l’Irlanda e la Gran Bretagna, l’isola di Wight a sud e “the Channel Islands” vicine alla costa della Francia.

Scotland

Scotland is divided into two main regions:
1. Highlands = where there is Ben Nevis, the British Isles’ highest peak. Among the many Lakes, the most important is Loch Ness. The capital city is Inverness
2. Lowlands = is the most urban region of Scotland and include Scotland’s capital city, Edinburgh and Scotland’s largest city, Glasgow. There are also many famous castles.
Regarding food, Scottish salmon is a must in Highlands. So is seafood in general, such as mussels, scallops, lobsters and crabs. Haggis is the typical national dish, made from the inside of sheep, cooked in a sheep’s stomach. Porridge is the typical breakfast: oatmeal cooked in water or milk.


Traduzione


La Scozia è divisa in due regioni principali:
1. Highlands = dove si trova “Ben Nevis”, la cima più alta delle isole britanniche. Tra i tanti laghi, il più importante è il Lago di Loch Ness. La capitale è Inverness.
2. Lowlands = è la regione più urbana della Scozia e include la capitale della Scozia, Edimburgo, e la città più grande della Scozia, Glasgow. Ci sono anche tanti castelli famosi.
Per quanto riguarda il cibo, il salmone scozzese è molto celebre nelle “Highlands”. Così come il cibo di mare in generale, come le cozze, le capesante, le aragoste e i granchi. L’”Haggis” è il piatto tipico nazionale, ottenuto dalle interiora della pecora, cotte nello stomaco della pecora. La colazione tipica è a base di Porridge: avena cotta in acqua o latte.
Hai bisogno di aiuto in Civiltà inglese?
Trova il tuo insegnante su Skuola.net | Ripetizioni
Potrebbe Interessarti
Registrati via email