cool98
cool98 - Sapiens - 433 Punti
Salva
mi aiutate a tradurre questi 2 testi? grazie :)

La mia casa è molto accogliente, grande e spaziosa, ha circa sei stanze fra cui la mia cameretta, luogo che più mi rappresenta e dove passo gran parte della mia giornata e un’altra cameretta dove, invece, è più una zona relax e quindi dove sto quando sono stanco, dopo lunghe giornate.
Poi c’è la cucina, luogo di ritrovo per tutta la famiglia dove si scambiano bei momenti anche in compagnia di amici e parenti.
Vivo nella mia casa da quando sono nato. Ogni settimana devo riordinare la mia camera, passare l'aspirapolvere nelle camere dei miei fratelli e addirittura pulire il bagno: è veramente una seccatura!

Ho una famiglia abbastanza grande formata da 5 membri: mia mamma, mio papà, i miei due fratelli e io.
Mia mamma si chiama …...... e ha 45 anni. E' una persona molto disponibile e solare; ha gli occhi azzurri e i capelli biondi, ama molto suonare il pianoforte e cucina benissimo. Mio papà si chiama …..... e ha 48 anni. Egli è molto timido con le persone che non conosce, mentre invece è molto estroverso con chi conosce; ha gli occhi castani e i capelli neri con qualche capello bianco; ciò che lo caratterizza è la passione per la bicicletta.
I miei fratelli si chiamano M. e P.
M. è molto simpatico anche se molte volte litighiamo. La sua passione è la chitarra, infatti ha un gruppo musicale. Non è molto bravo a scuola ma si impegna.
P. è molto socievole; inoltre è molto bravo a scuola anche se a casa non è molto servizievole.
Passo molto tempo insieme alla mia famiglia; ciò che facciamo più spesso è andare a camminare in montagna.
Sono molto contento della famiglia perché siamo molto uniti e ci vogliamo tanto bene.
Nicky83
Nicky83 - VIP - 5230 Punti
Salva
Ciao, mi sono permessa di fare un paio di modifiche all'ottima traduzione di Kiki. :) buon proseguimento a tutti :) :hi

My house is very cozy, big and spacious; it has 6 rooms: my bedroom, the place that most represents me and where I spend most of my day and another bedroom, which is more a relaxing area that I use when I'm tired after a long day.
Then there's the kitchen, meeting place for all my family, where you can share nice moments also with friends and relatives.
I've been living in my house since I was born. Every week I have to tidy my room, vacuum my brothers' rooms and also clean the bathroom: it's really boring!

My family is pretty large and it's composed by 5 members: my mom and dad, my two brothers and me.
My mother's name is ........ and she's 45. She's very wiling and she has a sunny personality; she has blue eyes and blond hair, she loves playing the piano and she cooks very good. My dad's name is ............ and he's 48. He's very shy with strangers, but he's very friendly with his friends; he has brown eyes and his hair is black, with just a few whites. Bicycling is what characterizes him.
My brothers' names are M. and P.
M. is very nice, although we argue a lot of times. Playing the guitar is his passion and he has a band, indeed. He's not very good at school, but he puts effort into it.
P. is very social and he's also very good at school, although he's not particularly helpful at home.
I spend lots of time with my family; what we mostly do together is going hiking on the mountains.
I'm very proud of my family, because we're very tight and we love each other very much.
sampei171
sampei171 - Genius - 7419 Punti
Salva
My family is pretty big; it's composed by 5 members: mom, dad, my two brothers and me.
My mother's name is....and she is ....years old. She is a very good person; she has got blue eyes and she has got blond hair, She likes to play piano and she cooks very good. Mu father's name is....and he is....years old. He is very shy with the people that he doesn't know; he has got brown eyes and he has got grey-speckled hair. His main trait is his passion for bycicle. My brothers' name are ......
M is very cool even if we sometimes quarrel us . His passion is play guitar, in fact he has got a musik group. He isn't very good at school but he does his best. P is very friendly; and he is very good at school event he isn't very helpful at home. I spend a lot of my free time with my family; often we go out for a walk in mountain. I'm very happy with my family because we are locked together and we love us each other
kiki!95
kiki!95 - Genius - 2465 Punti
Salva
Here you are your translation:

My house is very cozy, big and spacious; it has 6 rooms: my bedroom, the place that most represents me and where I spend much time everyday and another bedroom, that's more a relaxing area and where I go when I'm tired, after a long day.
Then, there's the kitchen, a meeting place for all my family, where you can share nice moments, also with friends and relatives.
I've been living in my house since I was born. Every week I have to tidy my room, to vacuum my brothers' rooms and also clean the bathroom: it's really boring!

My family is pretty big; it's composed by 5 members: mom, dad, my two brothers and me.
My mother's name is ........ and she's 45. She's very wiling and she has a sunny personality; she has blue eyes and blond hair, she loves playing piano and she cooks so good. My dad is ............ and he's 48. He's very shy with strangers, but he's very friendly with his friends; he has brown eyes and his hair is black, just some is white. Bicycle is what characterizes him.
My brothers' names are M. and P.
M. is very nice, though we argue a lot of time. The guitar is his passion, indeed he has a band. He's not so good at school, but he puts effort into it.
P. is very social; also, he's very good at school, although he's not so helpful at home.
I spend lots of time with my family; what we do mostly is walking in the mountains.
I'm very proud of my family, because we're very tight and we love eachother so much.

:hi
Kiki
kiki!95
kiki!95 - Genius - 2465 Punti
Salva
Le traduzioni vanno bene entrambe, forse la mia è più libera, ma giusta ugualmente :)
Questo topic è bloccato, non sono ammesse altre risposte.
Come guadagno Punti nel Forum? Leggi la guida completa
"Chi se ne frega della scuola": la presentazione del libro di Skuola.net

Lascia un messaggio ai conduttori Vai alla pagina TV

In evidenza
Classifica Mensile
Vincitori di agosto
Vincitori di agosto

Come partecipare? | Classifica Community

Community Live

Partecipa alla Community e scala la classifica

Vai al Forum | Invia appunti | Vai alla classifica

Jacko