Viola89 di Viola89
Ominide 50 punti

Italian and English sonnet

The english sonnet was introuced by Sir Wyatt a courtier of Henry VIII. The original form of sonnet (the italian sonnet also called petrarchan sonnet) is a composition of 14 lines divided into two quatrains and two tercets. Sir Wyatt altered its form into a quatrain and a final couplet(= two rhyming lines). The number of syllables per lines changes: there are eleven in Italian sonnet and ten in the English sonnet.

Il sonetto inglese fu introdotto dal Sir Wyatt, un cortigiano del re Enrico VIII. La forma originale del sonetto ( il sonetto italiano chiamato anche sonetto petrarchesco) è una composizione di 14 versi divisi in due quartine e due terzine. Sir Wyatt alterò questa forma in una quartina e una coppia finale (ovvero due versi finali con rima). Il numero delle sillabe di ogni verso è diverso: ci sono 11 sillabe nel sonetto italiano e 10 in quello inglese.

Here are the two structures:

• ITALIAN SONNET 4 + 4 + 3 + 3
• ENGLISH SONNET 4 + 4 + 4 + 2

The main theme of the sonnet is the ‘courtly love’: the poets showed their passion for an unattainable Lady. Usually the addresses of sonnets was the Queen. There were also minor themes like Lady’s beauty and virtues, the transience of life, and the immortalising power of poetry.

Il tema principale del sonetto è l’amore di corte: i poeti mostrano la loro passione per una dama irraggiungibile. Di solito il destinatario dei sonetti era la Regina. Vi erano anche temi minori come la bellezza e i valori della dama, la transitorietà della vita e il potere immortale della poesia.

Registrati via email