• Inglese
  • VI PREGO AIUTATEMI TRADUZIONE INGLESE

mark bari
mark bari - Erectus - 55 Punti
Rispondi Cita Salva
I said there was a society of men among us, bred up from their youth in the art of proving by words multiplied for the purpose, that white is black, and black is white, according as they are paid. To this society all the rest of the people are slaves. For example, if my neighbor has a mind to my cow, he hires a lawyer to prove that he ought to have my cow from me. I must then hire another to defend my right, it being against all rules of law that any man should be allowed to speak for himself. Now in this case I who am the right owner lie under two great disadvantages. First, my lawyer, being practiced almost from his cradle in defending falsehood, is quite out of his element when he would be an advocate for justice, which as an office unnatural, he always attempts with great awkwardness if not with ill-will. The second disadvantage is that my lawyer must proceed with great caution, or else he will be reprimanded by the judges, and abhorred by his brethren, as one that would lessen the practice of the law. And therefore I have but two methods to preserve my cow. The first is to gain over my adversary’s lawyer with a double fee, who will then betray his client by insinuating that he has justice on his side. The second way is for my lawyer to make my cause appear as unjust as he can by the cow to belong to my adversary: and this, if it be skillfully done will certainly bespeak the favor of the bench.

ragazzi vi prego ki mi aiuta a tradurlo??
sqklaus
sqklaus - Genius - 8285 Punti
Rispondi Cita Salva
è una via di mezzo fra il processo di Kafka e il funzionamento dei tribunali e dei ministeri in italia
mark bari: I said there was a society of men among us, bred up from their youth in the art of proving by words multiplied for the purpose, that white is black, and black is white, according as they are paid. To this society all the rest of the people are slaves. For example, if my neighbor has a mind to my cow, he hires a lawyer to prove that he ought to have my cow from me. I must then hire another to defend my right, it being against all rules of law that any man should be allowed to speak for himself. Now in this case I who am the right owner lie under two great disadvantages. First, my lawyer, being practiced almost from his cradle in defending falsehood, is quite out of his element when he would be an advocate for justice, which as an office unnatural, he always attempts with great awkwardness if not with ill-will. The second disadvantage is that my lawyer must proceed with great caution, or else he will be reprimanded by the judges, and abhorred by his brethren, as one that would lessen the practice of the law. And therefore I have but two methods to preserve my cow. The first is to gain over my adversary’s lawyer with a double fee, who will then betray his client by insinuating that he has justice on his side. The second way is for my lawyer to make my cause appear as unjust as he can by the cow to belong to my adversary: and this, if it be skillfully done will certainly bespeak the favor of the bench.

ragazzi vi prego ki mi aiuta a tradurlo??
Dicevo che esisteva fra noi una società di uomini allevati fin dalla culla nell'arte di provare , moltip'licando le parole al bisogno , che il bianco è nero e il nero bianco, a secondo da chi venivano pagati
tutti gli altri uomini sono schiavi di questa società
Ad esempio se il mio vicino si mete in mente la mia vacca , assume un avvocato per provare che io devo dargli la vacca . Di conseguenza io devo assumere un altro avvocato , essendo vietato da tutte le regole che ad un uomo si permetta di parlare per se stesso
Ora in un tale caso io , che pure sono il legittimo proprietario patisco due gravi svanrtaggi In Primis il mio avvocato , che è allenato , praticamente dala culla a difendere cause false è fuori del suo elemento quando deve parlare in favore della giustizia cosa che lui , (considerandola) un compito unnaturale tenta sempre con grande impaccio se non addirittura con cattiva volontà
il secondo vantaggio è cjhe il mio avviocato (oltre all'impaccio) deve usare grande cautela , altrimenti egli sarà rimproverato dai giudici e preso in odio dai suoi "fratelli " [d'arte] perchè sminuisce la pratica della profesisone legale
E dunque [di conseguenza] a em restano solo due possibili metodi per difendere la mia proprietà
il primo è di portare l'avvocato del mio avversario dalla mia parte con una parcella più alta , cosicchè lui tradisca il suo primo cliente arrivando a insinuare che la giustizia possa stare dalla sua parte
il secondo metodo è che il mio avvocato riesca a fare apparire che la vacca appartiene effettivamente a lui e dunque la mia causa è più ingiusta della sua
se questo sarà fatto per bene sarà certamente approvato dalla corte e dalla giuria
Come guadagno Punti nel Forum? Leggi la guida completa
In evidenza
Classifica Mensile
Vincitori di novembre
Vincitori di novembre

Come partecipare? | Classifica Community

Community Live

Partecipa alla Community e scala la classifica

Vai al Forum | Invia appunti | Vai alla classifica

mc2

mc2 Genius 208 Punti

Comm. Leader