Ominide 51 punti

Martin Luther King and I have a Dream

Reverend Martin Luther King was the leader of the black, non-violent movement for equality. He was born in Atlanta on January 15, 1929. He believed in non-violent civil disobedience. In 1955Martin Luther King organized the Montgomery bus boycott to protest against for the segregation of blacks. He was arrested many times but he became very famous and gave great strength to the movement for black integration.
In the summer of 1963, Martin Luther King led in Washington a peaceful march for civil rights, where he made his famous speech “I Have a Dream”. In 1964 he was awarded the Nobel Peace Prize. In 1968 Martin Luther King organized a great multi-racial poor people march to demand better jobs, low cost housing etc. On April 4, 1968 he was murdered in Memphis. In 1983 Martin Luther King’s birthday was declared a national holiday.

Traduzione di "I Have A Dream"

Io ho un sogno che un giorno questa nazione si solleverà e metterà in pratica il vero significato del suo credo. “Noi crediamo che queste verità siano ovvie,che tutti gli uomini sono uguali”. Io ho un sogno che un giorno sulle rosse colline della Georgia il figlio degli schiavi saranno capaci di sedersi insieme al tavolo della fratellanza umana. Io ho un sogno che un giorno anche lo stato del Mississippi,uno stato soffocato dall’oppressione, sarà trasformato in un’oasi di libertà e giustizia. Io ho un sogno che i miei quattro bambini un giorno vivranno in una nazione dove non saranno giudicati per il colore della pelle, ma per il loro carattere(per quello che sono). Io ho un sogno che un giorno ogni vallata sarà elevata,ogni collina e ogni montagna sarà spianata, e che i luoghi tortuosi saranno resi agevoli e che la gloria del signore sarà rilevata e tutti gli uomini la vedranno insieme.

Registrati via email